• a15.jpg
  • a48.jpg
  • f12.jpg
  • f20.jpg
  • h30.jpg
  • k1.jpg
  • k15.jpg
  • k17.jpg
  • k41.jpg
  • m15.jpg
  • n40.jpg
  • n41.jpg
  • n47.jpg
  • o10.jpg
  • o13.jpg
  • p50.jpg
  • p60.jpg
  • r4.jpg
  • r6.jpg
  • r78.jpg
  • s3.jpg
  • st03.jpg
  • st09.jpg
  • st10.jpg
  • t10.jpg
  • w19.jpg
  • w36.jpg

 

Projekt: "Klasyka literatury młodzieżowej" został zrealizowany w klasie IIID dnia 14 grudnia b.r. w czasie zajęć z edukacji czytelniczo - medialnej pod kierunkiem nauczycieli bibliotekarzy: mgr A. Salachny i mgr E. Pietrzkowskiej. Nauczyciele przeprowadzili zajęcia, w czasie których dyskutowano i debatowano na temat przeczytanych w ostatnim czasie książek, obowiązkowych lektur, czy też ciekawych książkowych blogów.

Celami projektu realizowanego w klasie IIID były: zachęcanie uczniów do regularnego czytania, poszerzanie zasobu słownictwa, rozbudzanie pasji czytelniczych i zamiłowania do literatury, rozbudzanie wyobraźni uczniów, talentów plastycznych, podniesienie poziomu czytelnictwa w szkole.

W czasie „burzy mózgów” uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące szeroko rozumianej kultury czytelnictwa. Byli pytani m.in. o: korzystanie z bibliotek; dlaczego ich zdaniem rówieśnicy nie lubią czytać i czy można coś na to poradzić; jaka powinna być biblioteka szkolna i w jaki sposób powinna działać, by uczniowie chętnie ją odwiedzali; jak oceniają kanon lektur szkolnych; czy szkoła ich zdaniem zachęca, czy też zniechęca do czytania. Odpowiedzi były zróżnicowane. Pojawiały się spostrzeżenia, że wszystkie ciekawe książki już przeczytali, a lektury ich po prostu nie interesują. Kanon lektur uważają za przestarzały, bo od ich wydania minęło tak wiele czasu, że realia życiowe i pouczające historie w nich zawarte są albo niezrozumiałe, albo przytłoczone fabułą i nieciekawymi postaciami, które zniechęcają. Są uczniowie, którzy uważają lektury za nudne, a ich czytanie - za stratę czasu. Czytają, bo muszą, a świadomość, że nauczyciel będzie przepytywał z ich treści - zabić może całą radość z czytania. Na szczęście takich odpowiedzi nie było zbyt wiele. Przeważały raczej te, które były pochwałą czytelnictwa.

Lekcje z edukacji czytelniczo-medialnej odbyły się w bibliotece szkolnej, dzięki czemu uczniowie (szczególnie ci, którzy bywają w niej raczej rzadko) mogli przekonać się, że biblioteka V LO to nie tylko lektury i półki pełne zakurzonych i starych książek, ale księgozbiór, w którym dostępne są książki nowe, popularne i poczytne, czyli takie, które zobaczyć dziś można na witrynach wielu księgarń. Nowości wydawnicze, jakie stoją na regałach to efekt przystąpienia naszej szkoły do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, który stał się jedyną i niepowtarzalną okazją do wyposażenia biblioteki w nowe pozycje wydawnicze.

Podsumowaniem intelektualnej pracy uczniów był plakat, na którym dzięki wspólnemu grupowemu zaangażowaniu pojawiły się elementy pracy twórczej, czyli tytuły najchętniej przez nich czytanych dzieł literatury młodzieżowej. Plakat zawsze niesie za sobą jakieś przesłanie. Rozumieć więc należy, że tym samym staje się dydaktyczny. Może więc bez przeszkód promować książkę i czytelnictwo. Plakat klasy IIID spełnił te kryteria w sposób doskonały.

mgr A. Salachna

mgr E. Pietrzkowska

 

(Zdjęcia z realizacji projektu "Klasyka literatury młodzieżowej")

   

Gościmy  

Odwiedza nas 28 gości oraz 0 użytkowników.

   

Partnerzy  

godlo polski


Biuletyn Informacji Publicznej

bip


DEKLARACJA

DOSTĘPNOŚCI


vulcan 1


LOGO V LO im. A. Mickiewicza

Tarcza


ikona Biblioteka


MickArt


https://www.vmickiewicz.pl/images/stories/Spelling-Quiz_logo_sm_2020.png


kon2019rita


smartcookie101


Logo UPRP small


bartrog logo


wst


LogoWilno

Szkoła Partnerska


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Projekt polsko-grecki PO WERProgram Operacyjny

Wiedza Edukacja Rozwój

2014-2020 (PO WER)


facebook


instagram


Snap


Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

epuap


 logo cke

Matura


Współpracujemy z

zycieczestochowy


 Urząd Miasta Częstochowy

urzadczestochowa


 Bursa Miejska w Częstochowie

bursamiejska


 

 doradztwo


 Teatr im. Adama Mickiewicza

teatrimmickiewicza


 Pomoc psychologiczna

zespolporadni

 

   

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystając z niego wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję
© V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Częstochowie

Logowanie