• a15.jpg
  • a48.jpg
  • f12.jpg
  • f20.jpg
  • h30.jpg
  • k1.jpg
  • k15.jpg
  • k17.jpg
  • k41.jpg
  • m15.jpg
  • n40.jpg
  • n41.jpg
  • n47.jpg
  • o10.jpg
  • o13.jpg
  • p50.jpg
  • p60.jpg
  • r4.jpg
  • r6.jpg
  • r78.jpg
  • s3.jpg
  • st03.jpg
  • st09.jpg
  • st10.jpg
  • t10.jpg
  • w19.jpg
  • w36.jpg

 

W roku szkolnym 2017/2018 uczniowie klasy IIIE uczestniczą w zajęciach dotyczących motywacji wewnętrznej. W ramach zajęć wykonują profil motywacyjny Reiss School Motivation oraz planują swoją przyszłość. W dniu 19.12.2017 r. podczas godziny wychowawczej został zrealizowany projekt edukacyjny: "Planowanie przyszłości" z wykorzystaniem książek zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Priorytet 3.

Zajęcia zostały przeprowadzone przez pedagoga szkolnego: dr M. Orzechowską i nauczyciela języka niemieckiego: mgr J. Piwowarczyk. Głównym celem zajęć było: poznanie swojej motywacji wewnętrznej, rozpoznanie talentów i potencjałów, zrozumienie i akceptacja swoich potrzeb.

Podczas zajęć uczniowie planowali swoją przyszłość. Zostały omówione kwestie budowania poczucia własnej wartości, samoświadomości oraz komunikacji. W czasie reazlizacji projektu wykorzystano następujące książki, znajdujące się w bibliotece szkolnej V LO, a zakupione w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa:
1.    Michał Zawadka, Chcę być kimś! Czyli jak osiągnąć cele w czasach, gdy wszyscy dookoła mają wywalone
2.    Adam Jarczyński, Z klasą, na luzie
3.    Dorota Gromnicka, Jak zbudować poczucie własnej wartości
4.    Karolina Cwalina, Wszystko zaczyna się w głowie. Planuj. Działaj. Nie marudź
5.    John C. Maxwell, Wszyscy komunikują się, niewielu potrafi się porozumieć. Sekrety technik komunikacji ludzi sukcesu
6.    Stephan Joseph, Autentyczność. Jak być sobą i dlaczego jest to ważne
7.    Sean Covey, 6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz. Poradnik dla nastolatków
8.    Lillian Glass, Mowa ciała kłamców. Od niewinnych kłamstw do patologicznych oszustw.

Uczniowie otrzymali wykaz książek wraz z krótkim opisem treści. Poproszono ich o przygotowanie recenzji z przeczytanych książek.
Michał Zawadka, Chcę być kimś! Czyli jak osiągnąć cele w czasach, gdy wszyscy dookoła mają wywalone
Książka zawiera:
- kim jestem/ - wiara w siebie/ - samodyscyplina/ - indywidualność
Adam Jarczyński, Z klasą, na luzie
Książka zawiera:
- dobre maniery, zdrowy rozsądek i sztuka łamania zasad
Dorota Gromnicka, Jak zbudować poczucie własnej wartości
Książka zawiera:
- poczucie własnej wartości,
- jak postrzegasz swoją wartość
- jak budować poczucie własnej wartości
Karolina Cwalina, Wszystko zaczyna się w głowie. Planuj. Działaj. Nie marudź
Książka zawiera:
- prawdziwe historie, które mogą zainspirować do działania
- motywujące wpisy
- ćwiczenia, które mogą motywować do działania
John C. Maxwell, Wszyscy komunikują się, niewielu potrafi się porozumieć. Sekrety technik komunikacji ludzi sukcesu
Książka zawiera:
- zasady porozumiewania się
- praktyka porozumiewania się
Stephan Joseph, Autentyczność. Jak być sobą i dlaczego jest to ważne
Książka zawiera:
- jak być sobą
- znaczenie autentyczności
- trzy kroki ku autentyczności: 30 ćwiczeń
Sean Covey, 6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz. Poradnik dla nastolatków
Książka zawiera:
- szkoła/ - przyjaciele/ - rodzice/ - randki i seks/ - nałogi/ - poczucie własnej wartości
Lillian Glass, Mowa ciała kłamców. Od niewinnych kłamstw do patologicznych oszustw
Książka zawiera:
- czym jest kłamstwo?/ - ewolucja kłamstwa/ - mowa ciała kłamców/ - głos kłamcy.

Efektem zrealizowania projektu edukacyjnego – Planowanie przyszłości niewątpliwie jest to, że większość uczniów, którzy brali w nim udział, wiedzą już gdzie chcą studiować. Uczniowie dowiedzieli się, co ich motywuje, poznali swoje mocne strony oraz nauczyli się świadomie je wykorzystywć i rozwijać. Odkryli własną drogę życiową, zgodną ze swoimi potrzebami. Są zadowoleni z poznania swojej motywacji wewnętrznej.

Uczniom został zaprezentowany jeden z najbardziej wnikliwych testów psychometrycznych, jakimi dzisiaj dysponuje psychologia, stworzony przez prof. Stevena Reissa, w myśl której każdy z nas ma swój unikalny, charakterystyczny tylko dla niego algorytm osiągania celów, oparty na tym, co najmocniej i najmniej motywuje go w życiu. Czynniki motywujące, tzw. motywatory są wspólne dla wszystkich ludzi na ziemi i jest ich 16. Natomiast każdy z nas w innym stopniu (natężeniu) potrzebuje zaspokajać poszczególne potrzeby. Często są to informacje ukryte w naszej podświadomości, do których nie mamy na co dzień dostępu. Prof. Reissowi udało się podsumować wyniki swoich wieloletnich badan w formie testu online, www.16motywatorow.pl (test dla uczniów naszej szkoły jest bezpłatny).

Reiss School Motivation Profile pozwala zmierzyć indywidualną motywację młodzieży od 12 do 25 roku życia w 13 uniwersalnych obszarach, potwierdzonych na 4 kontynentach jako najważniejsze dla człowieka. Są to: władza, niezależność, ciekawość, uznanie, honor, idealizm, porządek, rodzina, status, kontakty społeczne, rewanż, aktywność fizyczna i spokój. Każdy je posiada, ale o innej, indywidualnej tylko dla siebie wartości. Test składający się ze 104 stwierdzeń tłumaczy, skąd się biorą nasze zachowania, czyli jak potrzebujemy być zmotywowani, żeby wywołać w nas działanie.

Poznanie swoich 13 motywatorów to jak dotarcie do ukrytych potrzeb, z których na co dzień często nie zdajemy sobie sprawy. My widzimy co prawda nasze zachowania, obserwujemy je i doświadczamy, ale nie potrafimy sami zidentyfikować potrzeb, które te zachowania zaspokajają. Przez co działamy często metodą prób i błędów, na oślep. I raz trafimy dobrze, a innym razem niekoniecznie.

Wybieranie drogi zawodowej na przyszłość nie jest łatwą sprawą. A w dzisiejszych czasach, w których jedyną pewną rzeczą jest zmiana, jest to dodatkowo trudne. Im lepiej siebie poznamy, im więcej pytań sobie zadamy, im głębiej zajrzymy w swoją osobowość i ukryte potrzeby, tym większą szansę mamy na to, że dokonamy właściwego wyboru, bowiem żaden test nie podejmie decyzji za nas.

dr Melania Orzechowska

mgr Joanna Piwowarczyk

   

Gościmy  

Odwiedza nas 60 gości oraz 0 użytkowników.

   

Partnerzy  

godlo polski


Biuletyn Informacji Publicznej

bip


DEKLARACJA

DOSTĘPNOŚCI


vulcan 1


LOGO V LO im. A. Mickiewicza

Tarcza


ikona Biblioteka


MickArt


https://www.vmickiewicz.pl/images/stories/Spelling-Quiz_logo_sm_2020.png


kon2019rita


smartcookie101


Logo UPRP small


bartrog logo


wst


LogoWilno

Szkoła Partnerska


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Projekt polsko-grecki PO WERProgram Operacyjny

Wiedza Edukacja Rozwój

2014-2020 (PO WER)


facebook


instagram


Snap


Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

epuap


 logo cke

Matura


Współpracujemy z

zycieczestochowy


 Urząd Miasta Częstochowy

urzadczestochowa


 Bursa Miejska w Częstochowie

bursamiejska


 

 doradztwo


 Teatr im. Adama Mickiewicza

teatrimmickiewicza


 Pomoc psychologiczna

zespolporadni

 

   

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystając z niego wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję
© V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Częstochowie

Logowanie