Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
  • a15.jpg
  • a48.jpg
  • f12.jpg
  • f20.jpg
  • h30.jpg
  • k1.jpg
  • k15.jpg
  • k17.jpg
  • k41.jpg
  • m15.jpg
  • n40.jpg
  • n41.jpg
  • n47.jpg
  • o10.jpg
  • o13.jpg
  • p50.jpg
  • p60.jpg
  • r4.jpg
  • r6.jpg
  • r78.jpg
  • s3.jpg
  • st03.jpg
  • st09.jpg
  • st10.jpg
  • t10.jpg
  • w19.jpg
  • w36.jpg

Dziesięć tygodni zdalnej nauki już za nami. Każdy z nas ze swoim bagażem doświadczeń. Jedni twierdzą, że z dużym, inni czują niedosyt. Najważniejsze, aby bez względu na wiek, być zdrowym i wytrwale dążyć do wzmacniania siebie w różnych dziedzinach. Angliści i to nie tylko dlatego, że żyją z komunikacją za pan brat – mają w tym względzie spore pole do działania. Ich ‘challenge’ – wyzwanie, skoncentrowane na podążaniu za kreatywnym i twórczym światem, samo w sobie musi być dynamiczne. Jako językowcy odpowiedzialni za przekaz informacji nie tylko tu i teraz, ale również w nieznanej przyszłości - korzystamy z najlepszych podręczników, materiałów własnych i różnych wydawnictw, sięgamy po to co najlepsze w morzu internetowych propozycji – jednym słowem uczymy się przez całe życie. Uczymy, bo polega na nas młode pokolenie, a zawieść nie można!

Dzięki temu, że jest wiele instytucji i ludzi dobrej woli – nie nudzimy się. Cieszą nas propozycje różnych kursów i szkoleń online, które mobilizują nas do stałej refleksji twórczej pracy nad własnym warsztatem pracy. Wielkie podziękowanie dla RODN „WOM’ w Częstochowie za pomoc w zorganizowaniu zdalnego nauczania i wiele propozycji, które wykorzystujemy na ten czas w pracy z młodzieżą. Ostatnio dzięki zaproszeniu Ambasady USA w Polsce mogliśmy wziąć udział w fantastycznym webinarium dla nauczycieli języka angielskiego "Taking English Teaching Online".

Organizatorem kursu było Regionalne Biuro Języka Angielskiego przy Ambasadzie USA w Belgradzie. Całość obejmowała pięć spotkań prowadzonych przez Lisę Hundley, obecnie pracującą w Austrii, która podzieliła się swoimi doświadczeniami i udzieliła wielu cennych porad skoncentrowanych na aktywności uczniów w ramach wirtualnego nauczania. Niektóre z pomysłów już zostały zaproponowane uczniom.

Między innymi na tzw. padlecie powstają tablice pełne barwnych i bogatą treścią odpowiedzi na pytania np.:
1. 5 Ways To Keep Busy At Home During the Coronavirus Pandemic.
2. Where would you like to travel someday after the Coronavirus Pandemic?
3. Golden Rules.

Pomysł na tworzenie nowego słownictwa ‘porwał’ uczestników i dzięki temu powstało wiele słów związanych z obecną sytuacją zdrowotną na świecie: Corona Days ‘Singlet Dictionary’, np.:
1. coracheating – pretending, during an online lesson, you have problems with the Internet connection, especially when you are to be asked by your teacher; (by MG)
2. pocketschool – lessons online with the use of your smartphone; (by MG)
3. coronjamas = happywear clothes you are wearing all day long; a pajamas worn in corona time during day and night :) * I adore wearing my purple coronjamas all day long.
4. corophobia – having a sense of fear by COVID;
5. coroskill - skill acquired during quarantine …
oraz wiele innych. Jest to również świetna okazja dla naszych uczniów – zaangażowanie w tej kwestii mile widziane.

Kolejna propozycja dotyczyła podziękowań i okazania wdzięczności innym: Write a letter to the person of your choice: Write as though you are addressing this person directly (“Dear____”). Describe in specific terms what this person did for you, why you are grateful and how this person’s behavior has affected your life. How do you remember this person’s behavior towards you? NOTE: Your letter will NOT be shared with the class without your permission.

Pomysłów było więcej, to taka niekończąca się historia i dobrze, że mogliśmy w niej uczestniczyć. Dzieje się i będzie się działo jeszcze więcej i najważniejsze, że pozytywnie. Kolejna z szans na rozwijanie swoich zainteresowań, które pozwolą inspirować młode pokolenie nowymi szansami – to uczestnictwo w zorganizowanym przez Ambasadę USA w Warszawie spotkania online z osobami zaangażowanymi w eksplorację kosmosu i pracującymi w branży kosmicznej. 13 maja pierwszym gościem ‘online’ był pan Leszek Orzechowski, architekt kosmiczny. W zaproszeniu na wydarzenie mogliśmy przeczytać, że to ‘założyciel grupy projektowej Space is More, która zajmuje się m.in. tworzeniem koncepcji pozaziemskich placówek.’

Pan Leszek opowiadał jak projektować na innych planetach, ale też o tym, jak doszedł do tego momentu w swojej karierze, w którym jest dziś, o swoich sukcesach i porażkach. Szczególną uwagę zwracał na ‘wytrwałość’ – cechę, z którą należałoby się zaprzyjaźnić w życiu codziennym. W trakcie spotkania rodziły się pytania o to, czy ‘architektura kosmiczna’ to bardziej fizyka, czy filozofia? Opowieść nawiązywała do wielu przestrzeni, często też zbliżała definicję pojęcia do science fiction. I tak pewnie zostanie w pamięci na dłużej. Spotkanie poprowadziła pani Kinga Gruszecka z Polskiej Agencji Kosmicznej. Kolejne zaplanowane na 20 maja spotkanie zapowiada się równie ciekawie.Kontynuacja kosmicznych przygód, tym razem na ‘tapecie’ – medycyna. Ponieważ ‘amerykańska’ współpraca naszej szkoły jest rzeczywista i trwa nieprzerwanie od 15 lat – nie może zabraknąć bezpośrednich wydarzeń dla uczniów.  

14 maja zostaliśmy zaproszeni na English Language Club w wersji online. Moderatorką spotkania była Joanna Pottle. W spotkaniu wzięli udział Zuza O. i Kamil. P. z klasy 1i wraz ze swoją nauczycielką języka angielskiego i wychowawczynią. Rozmowa o tym jak w trudnych czasach pomaga nam sztuka: “Art for Human Wellbeing” upłynęła w miłej atmosferze. Czekają nas kolejne spotkania i wydarzenia online. Najbliższe w poniedziałek 18 maja 2020 r. to spotkanie z panią wicekonsul, na które zaproszona został jedna z grup językowych klasy 1i, druga grupa weźmie udział podobnym spotkaniu za tydzień. Temat – równie interesujący: "Cultural Differences between Poland and the U.S." Oczywiście czeka nas kolejny ‘Space Career Day’ oraz czwartkowy English Language Club – wiele się dzieje językowo i naukowo. Ale pamiętamy, że PRACTICE MAKES PERFECT!

mgr Marzanna Gromotowicz

   

Partnerzy  

brazowa tarcza

Brązowa szkoła


logo small


 

godlo polski


Biuletyn Informacji Publicznej

bip


 

logoSpellMaster


Zlote Szkoly Logo 1080x1080


PODATEKmicek

 


DEKLARACJA

DOSTĘPNOŚCI


POLITYKA

PRYWATNOŚCI


 DP


 

ujd small

 


 MIĘDZYWOJEWÓDZKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikSP

DLA UCZNIÓW

SZKÓŁ PODSTAWOWYCH:

„MŁODY CHEMIK”

 


 ico covid19


OGÓLNOPOLSKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikPonad

DLA UCZNIÓW SZKÓŁ

PONADPODSTAWOWYCH


vulcan 1


Logo konkursMickiewicz


wielcy polacy slogo

Konkurs

Wielcy Polacy na Kresach


male ojczyzny slogo

Konkurs

Małe ojczyzny -

nasza tożsamość


Interpretacja utworu slogo

Konkurs

Twoja interpretacja

utworu literackiego


LOGO V LO im. A. Mickiewicza

Tarcza


ikona Biblioteka


MickArt


wspolnota slogo


 zoom n m logo

 


mat obiektyw2021


kon2019rita


smartcookie101


Logo Check your English


Logo UPRP small


wst


LogoWilno

Szkoła Partnerska


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Projekt polsko-grecki PO WERProgram Operacyjny

Wiedza Edukacja Rozwój

2014-2020 (PO WER)


facebook


instagram


Snap


Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

epuap


 logo cke

Matura


Współpracujemy z

zycieczestochowy


 Urząd Miasta Częstochowy

urzadczestochowa


 Bursa Miejska w Częstochowie

bursamiejska


 

 doradztwo


 Teatr im. Adama Mickiewicza

teatrimmickiewicza


 Pomoc psychologiczna

zespolporadni

 

   

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystając z niego wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję
© V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Częstochowie

Logowanie