Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
  • a15.jpg
  • a48.jpg
  • f12.jpg
  • f20.jpg
  • h30.jpg
  • k1.jpg
  • k15.jpg
  • k17.jpg
  • k41.jpg
  • m15.jpg
  • n40.jpg
  • n41.jpg
  • n47.jpg
  • o10.jpg
  • o13.jpg
  • p50.jpg
  • p60.jpg
  • r4.jpg
  • r6.jpg
  • r78.jpg
  • s3.jpg
  • st03.jpg
  • st09.jpg
  • st10.jpg
  • t10.jpg
  • w19.jpg
  • w36.jpg

 jezykiobce2

 

Czy teatr może być atrakcyjny dla młodzieży? 
Napisz rozprawkę, w której przedstawisz swoją opinię na ten temat, uwzględniając argumenty odnoszące się do repertuaru i dostępności tej formy kultury.

 

Z taką rozprawką zmierzyli się tegoroczni maturzyści na egzaminie próbnym z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym, zorganizowanym przez CKE w marcu 2021 r. Opinie były różne, że łatwo, że takie sobie, że trudno – czyli jak zwykle zdania były podzielone.

Aby sprowokować ponowne zastanowienie się nad tematem, postanowiłam sama rozważyć zagadnienie podane w poleceniu i zgodnie z komentarzem CKE – wyrazić własną opinię odnośnie problemu określonego w temacie, postawienia tezy oraz wsparcia jej przemawiającymi do mnie argumentami. Jeżeli uda mi się samą siebie przekonać do słuszności mojej tezy i jednocześnie sprowokować zainteresowane osoby do pochylenia się nad tematem – to satysfakcja w pozytywnych emocjach - gwarantowana!

Stawiając tezę odniosłam się do atrakcyjności teatru dla młodzieży oraz wyraziłam swoją opinię zapowiadając argumenty (repertuar oraz dostępność), które w tworzonej przeze mnie przestrzeni wypowiedzi miały wesprzeć moje stanowisko.

Każdy z podejmujących napisania się tej rozprawki użyje własnych, bliskich sobie treści. Bo każdy inaczej postrzega atrakcyjność teatru i innych form kultury. Limit słów 200-250 spowodował, że dokonałam takiego, a nie innego wyboru.

Moja propozycja jest następująca:

Currently, theatre attracts a young, often impatient, audience, but with so many other forms of available entertainment this is not easy. To understand the phenomenon, it should be discussed in relation both to the repertoire and access to this form intended to amuse or interest teenagers.
 Most productions do their best to attract young audiences for their shows. More and more, they create a unique space rich in colors, movement and music; space that releases a fantastic relationship between actors and audience. It makes a direct and electric atmosphere engaging the young to develop their imagination and motivating them to listen, watch, think, or be creative. But how effective are these initiatives?
During the Covid-19 pandemic, it does not matter if you live near or far away from cultural centers as art and live musical performances have been cancelled. Indoor spaces have been replaced by online theatres. Instead of often being a faraway dream theatre now has a natural opportunity to engage teenagers at home.
In short, theatre can attract and inspire teenagers. If it is willing to satisfy the audience, and not afraid of any risk waiting in the future, it can become a new trend. Then, going online, theatre can meet the teenagers’ world and become its and their fulfilment. The show must go on.

mgr Marzanna Gromotowicz

   

Partnerzy  

brazowa tarcza

Brązowa szkoła


logo small


 

godlo polski


Biuletyn Informacji Publicznej

bip


 

logoSpellMaster


Zlote Szkoly Logo 1080x1080


PODATEKmicek

 


DEKLARACJA

DOSTĘPNOŚCI


POLITYKA

PRYWATNOŚCI


 DP


 

ujd small

 


 MIĘDZYWOJEWÓDZKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikSP

DLA UCZNIÓW

SZKÓŁ PODSTAWOWYCH:

„MŁODY CHEMIK”

 


 ico covid19


OGÓLNOPOLSKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikPonad

DLA UCZNIÓW SZKÓŁ

PONADPODSTAWOWYCH


vulcan 1


Logo konkursMickiewicz


wielcy polacy slogo

Konkurs

Wielcy Polacy na Kresach


male ojczyzny slogo

Konkurs

Małe ojczyzny -

nasza tożsamość


Interpretacja utworu slogo

Konkurs

Twoja interpretacja

utworu literackiego


LOGO V LO im. A. Mickiewicza

Tarcza


ikona Biblioteka


MickArt


wspolnota slogo


 zoom n m logo

 


mat obiektyw2021


kon2019rita


smartcookie101


Logo Check your English


Logo UPRP small


wst


LogoWilno

Szkoła Partnerska


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Projekt polsko-grecki PO WERProgram Operacyjny

Wiedza Edukacja Rozwój

2014-2020 (PO WER)


facebook


instagram


Snap


Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

epuap


 logo cke

Matura


Współpracujemy z

zycieczestochowy


 Urząd Miasta Częstochowy

urzadczestochowa


 Bursa Miejska w Częstochowie

bursamiejska


 

 doradztwo


 Teatr im. Adama Mickiewicza

teatrimmickiewicza


 Pomoc psychologiczna

zespolporadni

 

   

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystając z niego wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję
© V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Częstochowie

Logowanie