Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
  • a15.jpg
  • a48.jpg
  • f12.jpg
  • f20.jpg
  • h30.jpg
  • k1.jpg
  • k15.jpg
  • k17.jpg
  • k41.jpg
  • m15.jpg
  • n40.jpg
  • n41.jpg
  • n47.jpg
  • o10.jpg
  • o13.jpg
  • p50.jpg
  • p60.jpg
  • r4.jpg
  • r6.jpg
  • r78.jpg
  • s3.jpg
  • st03.jpg
  • st09.jpg
  • st10.jpg
  • t10.jpg
  • w19.jpg
  • w36.jpg

 

Job shadowing to rodzaj projektu, który polega na pobycie w organizacji partnerskiej w innym kraju. Główne cele to: dzielenie się dobrymi praktykami, poznawanie nowych metod pracy, wspólny rozwój obu instytucji i osób uczestniczących w tych inicjatywach. Tego rodzaju wizyty dają możliwość aktywnego obserwowania realnej pracy organizacji od środka. 

Zobacz zdjęcia!!!

W dniach 5-7.04.2022 r. nauczycielki naszej szkoły: mgr Aneta Salachna – wicedyrektor i nauczyciel historii i wosu, mgr Karolina Wojtal – nauczyciel języka angielskiego i mgr Edyta Pietrzkowska – nauczyciel bibliotekarz, wzięły udział w mobilności typu job shadowing realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Naszym celem była wizyta  w szkole partnerskiej AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE BARCELOS w Portugalii w ramach projektu programu POWER SE 2020 - 2022 pt. „Ciągły rozwój nauczycieli kluczem do sukcesu młodego pokolenia”. 

Ideą wizyty była obserwacja pracy portugalskich nauczycieli oraz zapoznanie się z funkcjonowaniem systemu edukacji. Miałyśmy możliwość porównania sposobu kształcenia uczniów na poziomie szkoły średniej w polskiej i portugalskiej szkole. Ponadto mogłyśmy przyjrzeć się funkcjonowaniu biblioteki szkolnej, która odgrywa bardzo istotną rolę w systemie edukacji czytelniczej i informacyjnej. Bogate biblioteczne zasoby oraz usługi, jakie świadczone są przez bibliotekę, wspierają pedagogiczne innowacje i realizację programów nauczania oraz pomagają wyrównywać szanse edukacyjne młodzieży. 

Wizyta rozpoczęła się od prezentacji obu placówek, skierowanej do społeczności portugalskiej szkoły oraz nauczycieli. Następnie w towarzystwie uczniów zostałyśmy oprowadzone po budynku, który znacznie różnił się od znanych nam polskich szkół. Ogromny gmach, nowoczesny i wielofunkcyjny, przestrzeń, szarość, surowość, beton – wszystko to wywoływało niesamowite wrażenie, a jednocześnie sprawiało, jakbyśmy byli w futurystycznym wręcz budynku. Swego rodzaju „surowość szkoły” ocieplały kolory pomarańczowe i czerwone, które można było zobaczyć na korytarzach oraz w licznych kącikach, gdzie uczniowie spędzali czas na przerwach, jak również ekspozycje prac uczniowskich umieszczone wyłącznie na ścianach korytarzy.

Miałyśmy okazję również zobaczyć bogato wyposażone sale lekcyjne, zaplecze pedagogiczne, laboratoria, warsztaty, sale komputerowe oraz audytorium, bazę sportową - zadaszone place zabaw, nową „salę sportową”, która ma wymiary boiska do koszykówki, a także bibliotekę szkolną. Mogłyśmy też swobodnie porozmawiać z uczniami i nauczycielami. Poza lekcjami języków obcych i historii,
a także pracą nauczycieli bibliotekarzy, obserwowałyśmy lekcje z różnych innych przedmiotów: np. robotyki, chemii, wychowania fizycznego czy też zajęć artystycznych. 

W trakcie naszej wizyty w  AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE BARCELOS miałyśmy możliwość spotkania się z młodzieżą i nauczycielami z Hiszpanii, Włoch i Macedonii. Wzięłyśmy udział w prelekcji na temat zdrowego stylu życia przygotowanej przez portugalskich nauczycieli. 

Wizyta w portugalskiej szkole była doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i dzielenia się dobrymi praktykami. Nasz pobyt dał nam możliwość poznania historii, kultury i tradycji Portugalii oraz zasmakowania regionalnych potraw. Podczas programu kulturowego zwiedziłyśmy Barcelos, Bragę, Porto, Povoa de Varzim, Viana do Castelo i okolice. Podziwiałyśmy piękno portugalskich miasteczek, uroki krajobrazu, zachwycałyśmy się kolorystyką, zielenią, przepięknymi kwitnącymi krzewami i kwiatami oraz charakterystycznymi mozaikami na portugalskich budowlach ułożonymi z płytek azulejo, które używane są jako elementów mozaik składających się z wielu, czasem ponad kilku tysięcy elementów, pokrywających całe ściany oraz jako oddzielnych kompozycji dekoracyjnych. 

Uczestnictwo w projekcie dało nam wiele korzyści i dostarczyło dużo wrażeń. Przede wszystkim zwiększyliśmy wiedzę na temat sposobów funkcjonowania portugalskiego systemu edukacji, jak również zapoznaliśmy się z pracą nauczyciela oraz organizacją procesu nauczania. Poznałyśmy specyfikę pracy z młodzieżą w innym kraju oraz przykłady dobrych praktyk, które będziemy mogły zastosować
w naszej codziennej pracy. Udział w projekcie zaowocował też nawiązaniem kontaktów, które
w przyszłości będziemy mogły wykorzystać przy realizacji nowych międzynarodowych projektów.

Takie wyjazdy to również źródło inspiracji do podejmowania działań, czas nabywania nowych umiejętności i pracy nad własnym rozwojem zawodowym. Ponadto wzbogaciłyśmy naszą wiedzę
o informacje dotyczące kultury i zwyczajów panujących
w Portugalii, która urzekła nas swoim pięknem
i gościnnością.

Dziękujemy bardzo Fernando Carvalho - koordynatorowi ze szkoły partnerskiej AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE BARCELOS za merytoryczne przygotowanie i perfekcyjną organizację job shadowing.

mgr Edyta Pietrzkowska

mgr Aneta Salachna

mgr Karolina Wojtal

Opis aletrnatywny:

zdjęcia 1-56: wizyta nauczycieli  z V LO w portugalskiej szkole AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE BARCELOS

 

Opis aletrnatywny:

zdjęcia 1-31 przedstawiają piękną Portugalię

   
   

Gościmy  

Odwiedza nas 65 gości oraz 0 użytkowników.

   

Partnerzy  

godlo polski


Biuletyn Informacji Publicznej

bip


AMickiewiczProcent

 


DEKLARACJA

DOSTĘPNOŚCI


 MIĘDZYWOJEWÓDZKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikSP

DLA UCZNIÓW

SZKÓŁ PODSTAWOWYCH:

„MŁODY CHEMIK”

 


 ico covid19


OGÓLNOPOLSKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikPonad

DLA UCZNIÓW SZKÓŁ

PONADPODSTAWOWYCH


vulcan 1


wielcy polacy slogo

Konkurs

Wielcy Polacy na Kresach


male ojczyzny slogo

Konkurs

Małe ojczyzny -

nasza tożsamość


Interpretacja utworu slogo

Konkurs

Twoja interpretacja

utworu literackiego


LOGO V LO im. A. Mickiewicza

Tarcza


ikona Biblioteka


MickArt


wspolnota slogo


 zoom n m logo

 


mat obiektyw2021


https://www.vmickiewicz.pl/images/stories/Spelling-Quiz_logo_sm_2020.png


kon2019rita


smartcookie101


Logo Check your English


Logo UPRP small


wst


LogoWilno

Szkoła Partnerska


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Projekt polsko-grecki PO WERProgram Operacyjny

Wiedza Edukacja Rozwój

2014-2020 (PO WER)


facebook


instagram


Snap


Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

epuap


 logo cke

Matura


Współpracujemy z

zycieczestochowy


 Urząd Miasta Częstochowy

urzadczestochowa


 Bursa Miejska w Częstochowie

bursamiejska


 

 doradztwo


 Teatr im. Adama Mickiewicza

teatrimmickiewicza


 Pomoc psychologiczna

zespolporadni

 

   

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystając z niego wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję
© V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Częstochowie

Logowanie