• a15.jpg
  • t10.jpg
  • w19.jpg
  • w36.jpg
Image Niedziela, 23 marzec 2014 roku, godzina 20:50, dworzec główny PKP Częstochowa. Nasza siedmioosobowa grupa w składzie: mgr Karolina Wojtal, mgr Anna Kurzacz oraz uczniowie: Karolina Tomczyk, Magdalena Algubury, Paulina Hapunik, Jan Chrostowski oraz Jakub Sosna oczekiwała z niecierpliwością na odjazd pociągu do Katowic, a stamtąd prosto do Pragi. Była to kolejna wizyta studyjna w ramach projektu Comenius pt. „Young Hero”, która trwała od 24 do 28 marca 2014 roku.

Zobacz zdjęcia!!!

Relację z wyjazdu zacznę od momentu gdy nasi uczniowie spotkali się w poniedziałek rano na dworcu w Pradze z goszczącymi ich uczniami. Po serdecznym przyjęciu bez chwili odpoczynku udaliśmy się do szkoły P?írodní škola, gdzie rozpoczęła się nasza przygoda w Czechach. Jeszcze tego samego dnia odbyła się wycieczka po Pradze. Niestety pogoda nam nie dopisała i musieliśmy zwiedzać to piękne miasto w deszczu. Zostaliśmy podzieleni na międzynarodowe grupy, co umożliwiło nam lepsze poznanie uczestników wyjazdu. Każda z grup miała wyznaczoną trasę do zwiedzania, gdzie w ustalonym miejscu spotkaliśmy uczniów z Czech, którzy opowiadali nam historią danego miejsca.
Gdy zakończyliśmy zwiedzanie, udaliśmy się ponownie do szkoły, gdzie czekało nas niezwykle uroczyste przyjęcie. Do Pragi przybyli też nauczyciele i uczniowie ze szkół partnerskich z: Węgier, Niemiec, Belgii, Turcji i Hiszpanii. We wtorek rano wszyscy zebraliśmy się w szkole. Był to dzień prezentacji pt. „Young Hero”. Każda ze szkół przedstawiła swoją przygotowaną wcześniej prezentację. Szkoły do tematu podeszły znakomicie, przygotowując bardzo ciekawe i oryginalne prezentacje.
Po południu zorganizowano nam kolejną wycieczkę po Pradze, gdzie tym razem zostaliśmy podzieleni na kilkuosobowe grupy. Mogliśmy podziwiać piękno praskiego krajobrazu, wielość zabytkowych budynków oraz niezwykłe miejsca. Dotarliśmy też do głównej atrakcji Pragi - słynnego Mostu Karola (Charles Bridge), co było końcem naszej wędrówki po mieście.
Na następny dzień organizatorzy zaplanowali dla nas dwudniową wycieczkę do nieznanego nam wcześniej miejsca: St. John under the Rock. Wczesnym rankiem wszyscy zebraliśmy się na stacji kolejowej, by wyruszyć na pełną wrażeń wycieczkę do St. John .... Niespodzianą było to, że aby dojść do miejsca gdzie mieliśmy zostać na noc, trzeba było przejść 10 km. Nasza wędrówka byka dokładnie zaplanowana. Zostaliśmy podzieleni na grupy, a uczniowie z Czech byli naszymi przewodnikami. Na szczęście pogoda nam dopisała, co dodało nam tylko energii. Po kilkugodzinnej wyprawie dotarliśmy do celu. Lecz nie był to koniec atrakcji. W czasie wolnym mogliśmy odpocząć, rozmawiając w prawdziwie międzynarodowym towarzystwie. Pod wieczór zorganizowano nam ognisko, przy którym każdy świetnie się bawił. Na koniec dnia wszyscy zebraliśmy się w sali, gdzie naszą polską grupę pożegnano piosenką.
Czwartkowy - ostatni dzień wykorzystaliśmy najlepiej jak potrafiliśmy. Wczesnym rankiem każda z grup miała zaplanowane zajęcia z pierwszej pomocy. Były bardzo ciekawe i dla nas młodych ludzi niezwykle przydatne. Gospodarze przygotowali inscenizacje wypadkowych zdarzeń, a naszym zadaniem było umiejętne udzielenie pierwszej pomocy, by ratować poszkodowanych. Każde zadanie było oceniane w skali punktowej. Grupa, która uzbierała najwięcej punktów - wygrywała.
W drodze powrotnej spędziliśmy bardzo mile czas integrując się z pozostałymi uczestnikami wyjazdu. Gdy dotarliśmy do Pragi nastał czas pożegnań. Wieczorem nasza grupa spotkała się na stacji. Zadowoleni z pobytu w Pradze ostatecznie opuściliśmy to przepiękne miasto udając się w kierunku Katowic, zabierając ze sobą mnóstwo wspomnieć. Niestety ta wspaniała przygoda jest już wspomnieniem. Możemy tylko sobie życzyć, aby wszystkie zostały w naszej pamięci na długo.

Magda Algubury
(klasa IIA)

Gościmy

Odwiedza nas 233 gości oraz 0 użytkowników.

Partnerzy

teatrimmickiewicza

Pomoc psychologiczna

zespolporadni

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystając z niego wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.