Drukuj
Odsłony: 865

W bieżącym roku szkolnym, w okresie od listopada do maja, grupa 10 uczniów z klasy 2j pod opieką mgr Małgorzaty Czech realizowała projekt edukacyjny eTwinning pod tytułem „Maskenfreaks”. W projekcie uczestniczyła również szkoła grecka – Eksperymentalne Gimnazjum przy Uniwersytecie Macedońskim w Salonikach. Językiem roboczym przedsięwzięcia był język niemiecki, działania prowadzone były za pomocą platform do nauczania zdalnego, głównie MS Teams oraz Twinspace.

Nasz projekt dotyczył szeroko pojętnego zdrowia (części ciała, dolegliwości, choroby, wizyta u lekarza) ze szczególnym uwzględnieniem problemów bieżących (pandemia koronawirusa, zdrowie psychiczne w okresie kwarantanny). Zagadnienia te były ściśle powiązane z obowiązującą podstawą programową. Wraz ze szkołą partnerską wymienialiśmy się pomysłami na kreatywne spędzanie wolnego czasu w domu, w gronie rodzinnym i wśród znajomych.

Cele projektu:
- poszerzenie słownictwa w języku niemieckim z zakresu zdrowia, edukacji prozdrowotnej, sportu i rekreacja, życie towarzyskiego, kultury,
- poznanie kultury, zwyczajów i zachowań kraju partnerskiego,
- umiejętność zachowania spokoju, radzenia sobie z trudnościami podczas pandemii,
- rozwijanie kreatywności wobec sposobów spędzania wolnego czasu w obrębie domu lub najbliższego otoczenia,
- poszukiwanie nowych rozwiązań informatycznych w celu wymiany doświadczeń i metod pracy.

Nasi uczniowie mieli okazję nagrać podcasty o sobie i swoich zainteresowaniach, wraz ze szkołą grecką wykonali logo projektu oraz multimedialny kalendarz adwentowy, pokazali elementy naszych świątecznych dekoracji i poznali greckie zwyczaje i obrzędy związane z Bożym Narodzeniem. Głównym tematem projektu było jednak zdrowie. Uczestnicy poszerzyli słownictwo związane z częściami ciała piszą o nich wiersze – Elfchen, nagrali wiersz mówiący o ich roli w organizmie człowieka oraz przedstawili życie szkolne i pozalekcyjne w okresie pandemii. Mieliśmy okazję porównać sytuację epidemiologiczną w Polsce i Grecji, zapoznać się z rozwiązaniami i działaniami szkół w tym zakresie.

Mamy nadzieję, że podobne inicjatywy powstaną w kolejnym roku szkolnym, gdyż poza wartością merytoryczną są doskonałą okazją do integracji grupy i dobrej zabawy z językiem obcym.

W imieniu grupy „Maskenfreaks”: mgr Małgorzata Czech

 

Opis alternatywny zdjęć:
zdjęcie 1 – część grupy projektowej „Maskenfreaks”
zdjęcie 2 – nasi uczniowie podczas nagrywania wiersza
zdjęcie 3 – życie szkolne podczas pandemii w Polsce i Grecji
zdjęcie 4 – przykładowe Elfchen dotyczące części ciała
zdjęcie 5 – logo projektu
zdjęcie 6 – grupa projektowa z Grecji