Nasza szkoła jest placówką, której strona internetowa jest zgodna z Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (tj. Dz. U z 2019 r., poz. 848).

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa to projekt wieloletni, uchwalony przez Radę Ministrów na lata 2016 – 2020. Jego celem jest poprawa stanu czytelnictwa w Polsce. We wrześniu 2017 roku V Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza przystąpiło do programu – Priorytet 3, pozyskując środki finansowe w wysokości 15.000 zł na zakup nowości wydawniczych do biblioteki szkolnej.

Projekt stał się doskonałą okazją do zakupu książek atrakcyjnych dla uczniów. Dzięki otrzymanym środkom z budżetu państwa oraz środkom własnym, księgozbiór biblioteki wzbogacił się o 670 woluminów – nowości wydawnicze oraz lektury, służące realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego. V LO w Częstochowie jako jedna z nielicznych szkół średnich uzyskała wsparcie w ramach programu. Wśród nowości wydawniczych zakupionych w ramach projektu znalazły się tytuły z zakresu: literatury pięknej (klasyka, poezja), literatury młodzieżowej, fantasy, kryminały, thrillery, powieści obyczajowe, książki z dziedziny psychologii, pedagogiki, informatyki, muzyki, architektury, historii sztuki, malarstwa, dziennikarstwa oraz poradniki dla młodzieży.

W zamian za otrzymane fundusze szkoła spełniła wszystkie wymagania zawarte w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 6 października 2015 r. Jednym z nich było zrealizowanie co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej. Uczniowie wybierając temat, formę oraz sposób prezentacji projektu wykazali się kreatywnością, niejednokrotnie zaskakując nauczycieli i uczniów, poznając przy tym nowe książki.

Zobacz zdjęcia i przeczytaj o naszych projektach!!!

 

 

 

Projekty edukacyjne zrealizowane w ramach programu w V LO


Klasa IA – „Nie tylko ze szkolnych lektur” pod opieką mgr D. Zielińskiej

Uczniowie uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez nauczyciela języka polskiego, w czasie których dyskutowano na temat przeczytanych w ostatnim czasie książek, obowiązkowych lektur czy też ciekawych książkowych blogów. Młodzież wyrażała swoje stanowiska odpowiadając na szereg pytań, które padły w czasie dyskusji. Po burzy mózgów uczniowie sformułowali wnioski, z których wynikało, że: warto czytać i korzystać z zasobów biblioteki, bo przyjemność z czytania nie powinna się kojarzyć z przymusem i ocenianiem. Biblioteka jest miejscem fajnych spotkań, rozmów, rodzenia się pomysłów. Podsumowaniem projektu był błyskawiczny konkurs: "Nie tylko ze szkolnych lektur" - konkurs czytelniczy o bohaterach literackich.

"Nie tylko ze szkolnych lektur" - Projekt edukacyjny klasy IA
30 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2429-nie-tylko-ze-szkolnych-lektur-projekt-edukacyjny-klasa-ia

Klasa IB – „Jesteśmy filmo-histo-fobami” pod opieką mgr J. Sobkowskiego

Nauczyciel wiedzy o kulturze wpadł na pomysł, by w V LO zaistniała sala kinowa, a w niej prawdziwe fotele kinowe, panoramiczny ekran obsługiwany przez cyfrowy rzutnik i możliwe z najlepszych i dostępnych (z uwagi na finanse) - nagłośnienie. Obecnie jest już 35 miejsc kinowych. Co tydzień grupa wielbicieli kina i filmu spotyka się w ramach Szkolnego Klubu Filmowego. Uczniowie zajmują się poznawaniem zasobów klasyki naszej kinematografii przygotowanej przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, a dostępny w bibliotece szkolnej. To właśnie te zasoby stały się podstawą do przygotowań uczniów do startu w projekcie wykonanym w ramach NPRCz oraz II Ogólnopolskiej Olimpiadzie Wiedzy Filmowej i Komunikacji Społecznej.

Projekt edukacyjny klasy IB: "Jesteśmy filmo-histo-fobami" :)
30 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2424-projekt-edukacyjny-klasy-ib-jestesmy-filmo-histo-fobami

Klasa IC – „Czytamy po polsku i angielsku śpiewająco” pod opieką mgr M. Gromotowicz

Zorganizowano "śpiewającą akcję", do której zaangażowano - Dylana Hutchinsona (stypendystę Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta i jednocześnie przyjaciela naszej szkoły) oraz uczniów klasy IC. Zajęcia były nietypowe i wyjątkowe. Uczniowie mogli w miłej i nieco bardziej luźnej atmosferze pośpiewać, porozmawiać i wymienić się poglądami oraz co najważniejsze - wzmocnić swoje kompetencje językowe. Mogli też poszerzyć swą "muzyczną wiedzę" o książki zakupione w ramach programu.

"Czytamy po polsku i angielsku śpiewająco" - Projekt edukacyjny klasy IC
30 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2425-czytamy-po-polsku-i-angielsku-spiewajac-projekt-edukacyjny-w-klasie-ic

Klasa ID i IIB – „Halina Poświatowska we wspomnieniach i inspiracjach uczniów V LO” pod opieką: mgr M. Witek, mgr A. Salachny, mgr E. Pietrzkowskiej, mgr B. Wołowiec i mgr D. Zielińskiej

W szkole gościliśmy p. Zbigniewa Mygę - brata częstochowskiej poetki Haliny Poświatowskiej. Dzięki spotkaniu uczniowie mogli przenieść się w świat liryki pełnej miłosnej twórczości wybitnej poetki. Wizytę gościa rozpoczęła prezentacja filmu, przybliżającego postać Haśki z czasów jej choroby i leczenia w USA. Uczennice klasy IF przygotowały prezentację multimedialną o życiu i twórczości naszej wielkiej poetki. Uczestnicy spotkania wysłuchali też recytacji kilku wierszy Haliny Poświatowskiej w wykonaniu uczennic z kl. IIB. Z dużym zainteresowaniem oglądali też przepiękne plakaty, pełne zdjęć, wierszy i informacji z życia poetki, przygotowane przez grupę uczniów z klasy ID. Spotkanie z panem Z. Mygą było niezwykłym wydarzeniem, bowiem nikt lepiej nie mógłby opowiadać o życiu poetki, niż osoba, która z nią żyła i na co dzień mieszkała. Nasz gość w czasie spotkania przytoczył wiele wspomnień i ciekawych wydarzeń z życia Haśki.

Wizyta Z. Mygi - brata H. Poświatowskiej w naszej szkole:)
19 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2399-wizyta-z-mygi-brata-h-poswiatowskiej-w-naszej-szkole

Klasa IE – „Jak wygłosić przemówienie” pod opieką mgr M. Janik i mgr J. Rakus

W klasie IE odbyły się zajęcia z retoryki i erystyki. Uczniowie zastanawiali się: jak przygotować i wygłosić przemówienie. Poznali też m. in.: rodzaje przemówień, cele wypowiedzi retorycznej, kolejność działań przygotowań do przemówień, pięć etapów pracy nad tekstem, kompozycję przemówień, zasady stylistyki retorycznej, chwyty erystyczne, tropy i figury retoryczne, jakie należy stosować w sztuce przemawiania, zasady którymi powinien kierować się mówca. Efektem działań było stworzenie prezentacji multimedialnej: „Jak przygotować i wygłosić przemówienie” pod kierunkiem nauczyciela polonisty i nauczyciela informatyki.

"Jak wygłosić przemówienie?" – Projekt edukacyjny klasy IE
30 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2426-jak-wyglosic-przemowienie-projekt-edukacyjny-klasy-ia

Klasa IF – „Dlaczego literatura fantasy?” pod opieką mgr M. Witek

Na lekcjach języka polskiego uczniowie prezentowali swoje ulubione książki należące do literatury fantasy. Podzielili się na trzy grupy: I - J. K. Rowling "Harry Potter", II – A. Sapkowski "Wiedźmin", III - J.R.R. Tolkien "Władca pierścieni", "Hobbit". Zadaniem każdej grupy było przygotowanie prezentacji multimedialnej dotyczącej autora, głównego motywu i bohatera książki. Prezentacje miały zaciekawić i zachęcić uczniów do przeczytania nieznanych dotąd pozycji literackich. Najwięcej emocji i entuzjazmu wzbudziły odegrane przez uczniów scenki i uczniowie przebrani za postacie z książek. Dlaczego literatura fantasy? Dla miłośników tego gatunku odpowiedź jest jedna: niezwykle dynamiczna fabuła, tajemniczość, bajkowość, magia i bohaterowie, którzy przeżywają niesamowite przygody. Ważne jest również przesłanie, że wartości takie jak: miłość, przyjaźń, odwaga, braterstwo są niezniszczalne i ponadczasowe. Bohaterowie tych utworów nie są jednoznaczni, często ulegają przemianom, ale zawsze zwycięża w nich dobro.

„Dlaczego literatura fantasy?” – projekt klasy IF zrealizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
28 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2410-dlaczego-literatura-fantasy-projekt-klasy-if-zrealizowany-w-ramach-narodowego-programu-rozwoju-czytelnictwa

Klasa IIA – „Literatura na ekranie” pod opieką mgr Ż. Soduły

Uczniowie obejrzeli 3 filmy: „Syn Szawła”, „Ida” i „Control”. W przypadku pierwszego konieczne było wyszukanie informacji nt. sposobów kadrowania, ujęć kamery, planów filmowych, ścieżki dźwiękowej i tonacji barw użytych w filmie. Wszystkie te środki wyrazu w szczególny sposób podkreślały przesłanie dzieła filmowego i pomocne okazały się pozycje książkowe znajdujące się w naszej szkolnej bibliotece. Oskarowe dzieło Pawła Pawlikowskiego z 2013 r. - „Ida”, rozpropagowane było przy użyciu trzech różnych plakatów teatralnych. Symbolika każdego z nich była inna i narzucała odmienną interpretację dzieła. O roli plakatu filmowego uczniowie mogli pozyskać informacje z książek znalezionych w zasobach biblioteki szkolnej. Literatura była pomocna również przy charakteryzowaniu poetyki filmu, wyszukiwaniu informacji na temat roli dominujących barw, kadrowania, nastroju i gry aktorskiej. Omawiając film „Control” uczniowie mogli przy pomocy literatury, zdobyć wiedzę na temat zdjęć filmowych oraz poznać rolę teledysku i jego odmiany: romantyczną, modernistyczną i postmodernistyczną.

"Literatura na ekranie” - projekt edukacyjny klasy IIA
29 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2419-literatura-na-ekranie-projekt-edukacyjny-klasy-iia

Klasa IIC – „Pisanie wcale nie musi być trudne. Doświadczenia młodego początkującego pisarza” pod opieką mgr M. Duchnik

Wojciech Drabczyk z kl. IIC to jeden z uczniów częstochowskich szkół ponadgimnazjalnych, który zadebiutował jako autor artykułu „Popis potęgi przemysłu” w pracy zbiorowej „Częstochowa 1826-1914”. Uczeń swą wiedzą oraz doświadczeniem zdobytym podczas pisania i publikacji pierwszego artykułu z dziedziny historii, podzielił się z kolegami i koleżankami na lekcji historii i społeczeństwa. Uczniowie poznali informacje dotyczące gospodarki i początków rozwoju przemysłu w XIX -wiecznej Częstochowie. Tematyka przedstawiona przez naszego młodego autora była niezwykle ciekawa z uwagi na to, że o dziejach miasta Częstochowy na lekcjach historii mówi się niewiele, a treści przybliżyły uczniom historię i niezwykłą specyfikę miasta. Wojtek podczas pisania artykułu wspomagał się literaturą popularnonaukową z dziedziny historii i gospodarki miasta Częstochowy, dostępną w zasobach biblioteki szkolnej V LO.

Promocja książki "Częstochowa w latach 1826 -1914" - prelekcja Wojciecha Drabczyka - ucznia klasy IIC
28 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2411-promocja-ksiazki-czestochowa-w-latach-1826-1914-prelekcja-autora-artykulu-wojciecha-drabczyka-ucznia-klasy-iiclu

Klasa IID – „Artyści na miarę Wyspiańskiego, ewolucja człowieka i profesjonalne szkolne kino. Czy to wszystko jest w Micku możliwe?” pod opieką mgr J. Sobkowskiego

Projekt klasy polegał na wykonaniu witrażu nad drzwiami wejściowymi naszej szkoły. Inspiracją dla pracy uczniów stał się Stanisław Wyspiański i jego wspaniałe malowidła. Uczniom spodobały się tworzone przez niego barwne kwiaty i to właśnie je postanowili uwiecznić. Była to praca bardzo trudna i mozolna. Efektem pracy jest dziś przepiękny witraż, który ozdabia drzwi wejściowe i wita uczniów przybywających do naszego liceum. Po sukcesie, jakim okazała się być interpretacja witrażu Wyspiańskiego, uczniowie kl. IID zrealizowali kolejne zadanie. Na odcinku pomiędzy wejściem do liceum, a klasą historyczną G4, zawitał ciekawy rysunek – małpy, jako symbolu ewolucji człowieka. Uczniowie kl. IID zrobili cienie, aby postacie wyglądały bardziej realistycznie. Na samym końcu dodali mały, czerwony akcent – krawat przy garniturze współczesnego człowieka.

"Artyści na miarę Wyspiańskiego, ewolucja człowieka i profesjonalne szkolne kino. Czy to wszystko jest w Micku możliwe?" - Projekt edukacyjny klasy IID
30 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2427-artysci-na-miare-wyspianskiego-ewolucja-czlowieka-i-profesjonalne-szkolne-kino-czy-to-wszystko-jest-w-micku-mozliwe-projekt-edukacyjny-klasy-iid

Klasa IIE – „Czy znasz Pana Tadeusza?” pod opieką mgr B. Wołowiec

Projekt ten cieszył się ogromnym zainteresowaniem młodzieży, gdyż była to inna niż do tej pory lekcja literatury. Uczniowie poznali bogaty dorobek wieszcza, a zarazem patrona naszej szkoły. Praca z tekstem była wykonywana w czteroosobowych grupach. Taka forma zajęć podkreślała kształtowanie umiejętności analizy tekstu poetyckiego, rozpoznawanie bogactwa użytych w poemacie środków wyrazu artystycznego. Liczyła się także współpraca w zespole oraz czas wykonania poszczególnych poleceń. Wspólnym wnioskiem, do którego doszły wszystkie pracujące osoby, było określenie celu napisania epopei narodowej. Chodziło bowiem o stworzenie przez poetę mitu kompensacyjnego dla wszystkich Polaków, którym na sercu leżało dobro ojczyzny. Jest to też założenie jak najbardziej aktualne w dzisiejszych czasach. Dziś promujemy przecież wychowanie patriotyczne poprzez wspólną pracę i określenie wspólnych celów działania.

Projekt edukacyjny klasy IIE - ”Czy znasz Pana Tadeusza?’’
29 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2418-projekt-edukacyjny-klasy-iie-czy-znasz-pana-tadeusza

Klasa IIF – „Wiedźmin” Andrzeja Sapkowskiego w książkach i grach. Kolaż” pod opieką mgr G. Purgala

Projekt miał na celu przygotowanie kolażu, stworzonego ze zdjęć pochodzących z książek i gier. Dlaczego została przez uczniów wybrana taka właśnie postać? Odpowiedź jest prosta – uczniowie kl. IIF są wielkimi fanami Wiedźmina - kultowej postaci z książek oraz gier, stworzonego przez polskiego pisarza fantasy Andrzeja Sapkowskiego. Saga zachwyciła ich, bo to przecież powieść genialna, osadzona w świetnym świecie, pełna smaczków i humoru, o szybkiej, wciągającej fabule i barwnych bohaterach. Dla wielu to powieść wszech czasów. To saga obowiązkowa dla każdego miłośnika literatury fantasy. Kolaż uczniów klasy IIF ma wizualnie zachęcić innych do sięgnięcia po lektury książek z cyklu o Geraldzie i poznania głównego bohatera.

Projekt: „Wiedźmin” Andrzeja Sapkowskiego w książkach i grach. Kolaż. - Klasa IIF
29 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2417-projekt-wiedzmin-andrzeja-sapkowskiego-w-ksiazkach-i-grach-kolaz-klasa-iif

Klasa IIIA - „To nie twoje miejsce – życie bez uzależnień” pod opieką mgr D. Zielińskiej i mgr E. Aleksandrowicz

Uczniowie klasy IIIA, działający w Szkolnym Kabarecie „Pół żartem, pół serio”, przygotowali i wystawili spektakl: „Byłam blogerką” w ramach obchodów ŚWIATOWEGO DNIA AIDS. Był to doskonały moment na połączenie swoistej lekcji wychowawczej o uzależnieniach z teatrem. Lekcja o uzależnieniach niecodzienna, tym bardziej, że artystyczne formy wyrazu znacznie bardziej oddziałują na odbiór młodych ludzi, niż tradycyjne. Śmiech i zabawa są kluczowymi hasłami teatru. Przedstawienia mają zazwyczaj charakter satyryczny, tworzone są przez kilkunastoosobową grupę uczniów – artystów. Uczniowie po obejrzeniu spektaklu mają świadomość, czym są uzależnienia, do czego mogą prowadzić, jak z nimi można walczyć. I przede wszystkim, że można z nimi wygrać. Uczniowie przygotowując scenariusz spektaklu korzystali z książek dostępnych w księgozbiorze biblioteki szkolnej.

Projekt edukacyjny klasy IIIA - „To nie twoje miejsce - życie bez uzależnień”
30 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2423-projekt-edukacyjny-klasy-iiia-to-nie-twoje-miejsce-zycie-bez-uzaleznien


Klasa IIIB – „Żydzi Częstochowianie. Projekt edukacyjny w oparciu o literaturę obozową” pod opieką mgr K. Łudzika

Przeprowadzone zostały zajęcia warsztatowe, podczas których młodzież zaprezentowała dzieje społeczności Częstochowy na przełomie XIX/XX wieku, w okresie międzywojennym oraz podczas II wojny światowej. Uczniowie przygotowywali się do zajęć korzystając z literatury dostępnej w bibliotece szkolnej. Aby poznać bliżej historię tego narodu, uczniowie udali się na wystawę o Żydach Częstochowianach. Zwiedzanie wystawy opatrzone było komentarzem nauczyciela uczącego oraz wypowiedziami uczniów reprezentujących grupy zajmujące się wybranymi zagadnieniami takimi jak np.: życie codzienne społeczeństwa Częstochowy, życie religijne, sport, edukacja.

Żydzi Częstochowianie. Projekt edukacyjny w oparciu o literaturę obozową – klasa IIIB
29 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2416-zydzi-czestochowianie-projekt-edukacyjny-w-oparciu-o-literature-obozowa-kl-iiib


Klasa IIIC – „Promowanie zdrowego trybu życia w Mickiewiczu” pod opieką mgr I. Zimmerman i mgr K. Szlosar

Klasa zrealizowała projekt edukacyjny w oparciu o literaturę dostępną w zasobach biblioteki szkolnej V LO, dotyczącą zdrowego trybu życia. W czasie zajęć projektowych odbyła się prelekcja wygłoszona przez mgr I. Zimmerman dotycząca zalet ćwiczeń fizycznych, promocja fitnessu, zdrowego odżywiania i sposobów walki z nadwagą. Kolejnym elementem zajęć było czytanie książek o tematyce związanej z motywem przewodnim projektu.
Uczennice przygotowały zdrową żywność, przyniosły pluszowe warzywa oraz wykonały zdjęcia, które promują zdrowe odżywianie i zdrowy styl życia. Dopełnieniem projektu było wykonanie plakatu promującego zdrowy tryb życia, w oparciu o książkę Daniela Majewskiego i Marity Surmy - „Trening życia. Deynn&Majewski trenuje.”

Promowanie zdrowego trybu życia w Mickiewiczu – projekt edukacyjny klasy IIIC
28 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2413-promowanie-zdrowego-trybu-zycia-w-mickiewiczu-projekt-edukacyjny-klasy-iiic

 

Klasa IIID – „Klasyka literatury młodzieżowej” pod opieką mgr A. Salachny i mgr E. Pietrzkowskiej

Projekt został zrealizowany w czasie zajęć z edukacji czytelniczo – medialnej. W ich czasie dyskutowano na temat przeczytanych w ostatnim czasie książek, obowiązkowych lektur, czy też ciekawych książkowych blogów. W czasie „burzy mózgów” uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące szeroko rozumianej kultury czytelnictwa. Debatowano m.in. o: korzystaniu z bibliotek; dlaczego ich zdaniem rówieśnicy nie lubią czytać i czy można coś na to poradzić; jaka powinna być biblioteka szkolna i w jaki sposób powinna działać, by uczniowie chętnie ją odwiedzali; jak oceniają uczniowie kanon lektur szkolnych; czy szkoła ich zdaniem zachęca, czy też zniechęca do czytania. Lekcje z edukacji czytelniczo-medialnej odbyły się w bibliotece szkolnej, dzięki czemu uczniowie (szczególnie ci, którzy bywają w niej raczej rzadko) mogli przekonać się, że biblioteka V LO to nie tylko lektury i półki pełne zakurzonych i starych książek, ale księgozbiór, w którym dostępne są książki nowe, popularne i poczytne czyli takie, które zobaczyć dziś można na witrynach wielu księgarń. Podsumowaniem intelektualnej pracy uczniów był plakat, na którym dzięki wspólnemu grupowemu zaangażowaniu pojawiły się elementy pracy twórczej, czyli tytuły najchętniej przez nich czytanych dzieł literatury młodzieżowej.

Klasyka literatury młodzieżowej - Projekt edukacyjny klasy IIID
29 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2421-klasyka-literatury-mlodziezowej-projekt-edukacyjny-klasy-iiid

Klasa IIIE – „Planowanie przyszłości – wykorzystanie zakupionych książek w ramach NPRC w V LO” pod opieką: dr M. Orzechowskiej i mgr J. Piwowarczyk

Uczniowie klasy IIIE uczestniczyli w zajęciach dotyczących motywacji wewnętrznej. W ramach zajęć wykonują profil motywacyjny Reiss School Motivation oraz planują swoją przyszłość. Podczas godziny wychowawczej został zrealizowany projekt edukacyjny: "Planowanie przyszłości" z wykorzystaniem książek zakupionych w ramach NPRC. Priorytet 3. Głównym celem zajęć było: poznanie swojej motywacji wewnętrznej, rozpoznanie talentów i potencjałów, zrozumienie i akceptacja swoich potrzeb. Podczas zajęć uczniowie planowali swoją przyszłość. Zostały omówione kwestie budowania poczucia własnej wartości, samoświadomości oraz komunikacji.

Planowanie przyszłości – wykorzystanie zakupionych książek w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa V LO – Projekt edukacyjny klasy IIIE
30 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2422-planowanie-przyszlosci-wykorzystanie-zakupionych-ksiazek-w-ramach-narodowego-programu-rozwoju-czytelnictwa-v-lo-projekt-edukacyjny-klasy-iiie

Klasa IIIF – „Z zakładką książka może być ciekawsza” pod opieką: mgr A. Salachny, mgr E. Pietrzkowskiej i mgr J. Rakus

Klasa zrealizowała graficzny projekt, którego celem było: wykorzystanie wiedzy zdobytej w czasie zajęć z informatyki (grafika komputerowa, edytor tekstów Word 2016 PL, edycja zdjęć, techniki plastyczne z wykorzystaniem komputera), rozbudzanie wyobraźni uczniów, pasji czytelniczych i zamiłowania do literatury pięknej, rozwijanie talentów i potencjałów. Efektem projektu było wykonanie zakładek do książek, które umilą naszym uczniom kontakt z książką i jej chętne czytanie. Wykorzystanie zakładek ma uczyć poszanowania książek, aby ich nie niszczyć, zaginać rogów itp. Uczniowie wykonali kilkanaście zakładek, które będą służyć czytelnikom naszej szkoły.

"Z zakładką książka może być ciekawsza" - projekt edukacyjny klasy IIIF
28 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2412-z-zakladka-ksiazka-moze-byc-ciekawsza-projekt-edukacyjny-klasy-iiif

Realizacja programu przyczyniła się do wzrostu zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów. Zauważalny jest wzrost wypożyczeń oraz odwiedzin w bibliotece szkolnej. Istotnym aspektem jest wzbogacenie księgozbioru nie tylko o lektury szkolne, ale o książki zgodne z potrzebami i preferencjami czytelników.

Przystąpienie V LO im. A. Mickiewicza do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Priorytet 3. - 26 listopad 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2364-przystapienie-v-lo-im-a-mickiewicza-do-narodowego-programu-rozwoju-czytelnictwa-priorytet-3

Popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży - dlaczego warto czytać? - 26 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2403-popularyzacja-czytelnictwa-wsrod-dzieci-i-mlodziezy-dlaczego-warto-czytac

Warsztaty czytelnicze: "Dlaczego warto czytać?" - 30 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2428-warsztaty-czytelnicze-dlaczego-warto-czytac

„Klub latającej książki” w V LO - 29 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2415-klub-latajacej-ksiazki-w-v-lo

Konkurs na plakat promujący bibliotekę i czytelnictwo – wyniki - 28 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2409-konkurs-na-plakat-promujacy-biblioteke-i-czytelnictwo

Konkurs czytelniczy: Klasyka literatury młodzieżowej - 28 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2408-konkurs-czytelniczy-klasyka-literatury-mlodziezowej

Bitwa humanów w V LO:) - 17 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2395-bitwa-humanow-w-v-lo

Akcja – „Książka dla szkoły" :) - 17 grudzień 2017

https://www.vmickiewicz.pl/2392-akcja-ksiazka-dla-szkoly

mgr Aneta Salachna, mgr Edyta Pietrzkowska, mgr Ewelina Noszczyk

   

Gościmy  

Odwiedza nas 209 gości oraz 0 użytkowników.

   

Partnerzy  

godlo polski


Biuletyn Informacji Publicznej

bip


DEKLARACJA

DOSTĘPNOŚCI


vulcan 1


LOGO V LO im. A. Mickiewicza

Tarcza


ikona Biblioteka


MickArt


https://www.vmickiewicz.pl/images/stories/Spelling-Quiz_logo_sm_2020.png


kon2019rita


smartcookie101


Logo UPRP small


bartrog logo


wst


LogoWilno

Szkoła Partnerska


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Projekt polsko-grecki PO WERProgram Operacyjny

Wiedza Edukacja Rozwój

2014-2020 (PO WER)


facebook


instagram


Snap


Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

epuap


 logo cke

Matura


Współpracujemy z

zycieczestochowy


 Urząd Miasta Częstochowy

urzadczestochowa


 Bursa Miejska w Częstochowie

bursamiejska


 

 doradztwo


 Teatr im. Adama Mickiewicza

teatrimmickiewicza


 Pomoc psychologiczna

zespolporadni

 

   
© V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Częstochowie

Logowanie