Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Image

INFORMACJA O REKRUTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ DO PROJEKTU PN. „SZKOŁA BEZ BARIER”

Ogłasza się nabór uczestników/uczestniczek do udziału w projekcie pn. „Szkoła bez barier” współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2. – Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.



Projekt przewiduje udział uczniów/uczennic z niepełnosprawnościami w zajęciach specjalistycznych oraz współuczestnictwo uczniów/uczennic zdrowych i uczniów/uczennic z niepełnosprawnościami w ramach zajęć integracyjnych z 51 Szkół dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Częstochowa.


W ramach rekrutacji prowadzi się nabór uczestników/uczestniczek na formy wsparcia wyszczególnione poniżej.

DORADZTWO ZAWODOWE I WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE

* Doradztwo zawodowe indywidualne - konsultacje dla uczniów/uczennic gimnazjów i liceów

* Doradztwo zawodowe grupowe - warsztaty dla uczniów/uczennic gimnazjów i liceów

** Warsztaty z psychologiem dla uczniów/uczennic wszystkich szkół

* Zajęcia dostępne wyłącznie dla uczniów/uczennic gimnazjów i liceów ogólnokształcących

** Zajęcia dostępne dla uczniów/uczennic szkół podstawowych, gimnazjów i liceów ogólnokształcących


REGULAMIN REKRUTACJI UZUPE?NIAJ?CEJ I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE „Szkoła bez barier”


Regulamin określa zasady uczestnictwa w Projekcie pn. „Szkoła bez barier” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Program Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach

Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty

Podziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych

Nazwa Projektu „Szkoła bez barier”

Nr Projektu UDA-POKL.09.01.02-24-137/13-00

§1

Informacja o Projekcie

1. Projekt „Szkoła bez barier” realizowany jest przez Gminę Miasto Częstochowa, zwaną dalej Projektodawcą.

2. Celem głównym Projektu jest wzrost stopnia dostosowania 51 szkół w Częstochowie do potrzeb uczniów/uczennic niepełnosprawnych poprzez poszerzenie oferty edukacyjnej oraz bazy dydaktycznej i architektonicznej. Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:

1) Zwiększenie dostępu do zajęć specjalistycznych dla 294 uczniów/uczennic niepełnosprawnych w 51 szkołach w Częstochowie do 30.06.2015 r.

2) Wzrost stopnia konsolidacji 294 uczniów/uczennic niepełnosprawnych i 1123 uczniów/uczennic zdrowych w 51 szkołach w Częstochowie poprzez zapewnienie dostępu do zajęć integracyjnych do 30.06.2015 r.

3) Poprawa bazy dydaktycznej i architektonicznej w 51 szkołach w Częstochowie do potrzeb 294 uczniów/uczennic niepełnosprawnych do 30.06.2015 r.

4) Zwiększenie dostępu do doradztwa zawodowego i wsparcia psychologicznego dla 294 uczniów/uczennic niepełnosprawnych i 1123 uczniów/uczennic zdrowych w 51 szkołach w Częstochowie do 30.06.2015 r.

3. Projekt realizowany jest w okresie: od 1 stycznia 2014 r. do 30 czerwca 2015 r.

4. W za?o?eniu Projektem zostanie obj?tych ??cznie 1417 uczniów/uczennic (686 K), w tym 294 uczniów/uczennic z niepe?nosprawno?ci? (120 K): wzroku, s?uchu, autyzmu i zespo?em aspergera, niepe?nosprawno?ci? ruchow? oraz upo?ledzeniem w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym. Wsparcie b?dzie dotyczy?o IV etapów edukacyjnych: etap I– Szko?y Podstawowe klasy I-III; etap II – Szko?y Podstawowe klasy IV-VI; etap III – Gimnazja, etap IV – Licea Ogólnokszta?c?ce. W za?o?eniu Projektem zostan? obj?te/ci uczennice i uczniowie nast?puj?cych szkó?: · Szko?y podstawowe: Szko?a Podstawowa nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczy?skiego, Szko?a Podstawowa nr 8 im. Haliny Po?wiatowskiej, Szko?a Podstawowa nr 11 im. Marii D?browskiej, Szko?a Podstawowa nr 12 im. Boles?awa Chrobrego, Szko?a Podstawowa nr 13 im. Kornela Makuszy?skiego, Szko?a Podstawowa nr 14 im. Henryka Sienkiewicza, Szko?a Podstawowa nr 17 z Oddzia?ami Integracyjnymi im. Stanis?awa Wyspia?skiego, Szko?a Podstawowa nr 19 w Zespole Szkó? nr 15, Szko?a Podstawowa nr 20 w ZSP nr 3, Szko?a Podstawowa nr 21 im. Ks. Stanis?awa Konarskiego, Szko?a Podstawowa nr 22 im. Gabriela Narutowicza, Szko?a Podstawowa nr 24 im. Jana Marcina Szancera, Szko?a Podstawowa nr 25 im. Stanis?awa Staszica, Szko?a Podstawowa nr 27 w Zespole Szkó? nr 3, Szko?a Podstawowa nr 30 im. Por. Micha?a Brzeskiego, Szko?a Podstawowa nr 31 z Oddzia?ami Integracyjnymi, Szko?a Podstawowa nr 32 im. Jerzego Dudy-Gracza, Szko?a Podstawowa nr 33 im. Marii Kownackiej, Szko?a Podstawowa nr 34 im. Aleksandra Hrabiego Fredry, Szko?a Podstawowa nr 35, Szko?a Podstawowa nr 37 im. Jana Paw?a II, Szko?a Podstawowa nr 39 im. Marii Konopnickiej, Szko?a Podstawowa nr 40 w ZSP nr 1, Szko?a Podstawowa nr 49 im. Janusza Kusoci?skiego, Szko?a Podstawowa nr 50 im. Genera?a W?adys?awa Sikorskiego, Szko?a Podstawowa nr 52 im. Ma?ego Powsta?ca, Szko?a Podstawowa nr 53 z Oddzia?ami Integracyjnymi im. Marii Sk?odowskiej-Curie, Szko?a Podstawowa nr 54 w Zespole Szkó? nr 1 z Oddzia?ami Integracyjnymi im. Powsta?ca Warszawskiego. · Gimnazja: Gimnazjum nr 1 im. Jana III Sobieskiego, Gimnazjum nr 2 im. Pokolenia Kolumbów, Gimnazjum nr 5 im. Miko?aja Reja, Zespó? Gimnazjów im. Marsza?ka Józefa Pi?sudskiego, Gimnazjum nr 7 im. Konstantego Ildefonsa Ga?czy?skiego, Gimnazjum nr 8 im. Polskich Olimpijczyków, Gimnazjum nr 9 im. Adama Mickiewicza, Gimnazjum nr 10 w Zespole Szkó? nr 1 z Oddzia?ami Integracyjnymi im. Powstania Warszawskiego, Gimnazjum nr 12 im. Jana Matejki, Gimnazjum nr 17 im. Huberta Wagnera, Gimnazjum nr 18 z Oddzia?ami Integracyjnymi im. Kazimierza Wielkiego, Gimnazjum nr 19 w Zespole Szkó? nr 15, Gimnazjum nr 20 im. Aleksandra Fredry, Gimnazjum nr 22 im. Marii Curie-Sk?odowskiej, Gimnazjum nr 23 w Zespole Szkó? nr 2 im. Polskich Noblistów, Gimnazjum nr 24 w Zespole Szkó? nr 3. · Licea: I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza S?owackiego, III Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół im. Dr Władysława Biegańskiego, V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza, VI Liceum Ogólnokształcące im. Jarosława Dąbrowskiego, VII Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika, VIII Liceum Ogólnokształcące Samorządowe, IX Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida.

5. Projekt przewiduje udział uczniów/uczennic z niepełnosprawnościami w zajęciach specjalistycznych oraz współuczestnictwo uczniów/uczennic zdrowych i uczniów/uczennic z niepełnosprawnościami w ramach zajęć integracyjnych. We wszystkich szkołach przewidziano warsztaty z psychologiem. W gimnazjach i liceach ogólnokształcących odbędą się: grupowe warsztaty doradztwa zawodowego (przewidywana liczba grup: 35) oraz konsultacje indywidualne (przewidywana liczba uczniów/uczennic: 409).

6. Udział w Projekcie jest bezpłatny - koszty związane z realizacją form wsparcia współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

§2

Oferowane formy wsparcia

1. Projekt zakłada udzielenie wsparcia w okresie roku szkolnego 2013/2014 i 2014/2015 łącznie 1417 uczniom i uczennicom (w tym 294 uczniom i uczennicom z niepełnosprawnościami) ze szkół określonych w §1 ust. 4.

2. W rekrutacji uzupełniającej przewiduje się następujące formy wsparcia:


DORADZTWO ZAWODOWE I WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE


* Doradztwo zawodowe indywidualne - konsultacje dla uczniów/uczennic gimnazjów i liceów

* Doradztwo zawodowe grupowe - warsztaty dla uczniów/uczennic gimnazjów i liceów

** Warsztaty z psychologiem dla uczniów/uczennic wszystkich szkół

* Zajęcia dostępne wyłącznie dla uczniów/uczennic gimnazjów i liceów ogólnokształcących

** Zajęcia dostępne dla uczniów/uczennic szkół podstawowych, gimnazjów i liceów ogólnokształcących

Dodatkowo w ramach rekrutacji prowadzi się nabór uczestników/uczestniczek w Szkole Podstawowej nr 38 im. Ludwika Zamenhofa na formy wsparcia wyszczególnione poniżej.


TUTORING – AUTYZM I ZESPÓŁ ASPERGERA

ZAJ?CIA SPECJALISTYCZNE ZAJ?CIA INTEGRACYJNE

Terapia indywidualna

Terapia biofeedback

Wschodnie sztuki walki

DORADZTWO ZAWODOWE I WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE


* Doradztwo zawodowe indywidualne - konsultacje dla uczniów/uczennic gimnazjów i liceów

* Doradztwo zawodowe grupowe - warsztaty dla uczniów/uczennic gimnazjów i liceów

** Warsztaty z psychologiem dla uczniów/uczennic wszystkich szkóŁ

§3

Zasady rekrutacji do Projektu

1. Rekrutacja uczniów/uczennic do Projektu obejmuje:

1.1. Spotkanie informacyjno – promocyjne w Urzędzie Miasta Częstochowy;

1.2. Zamieszczenie ogłoszenia o naborze na stronie internetowej oraz w miejscu publicznym w szkołach uczestniczących w Projekcie zgodnie z §1 ust. 4, a także na stronie internetowej Projektodawcy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl )


1.3. Składanie dokumentów rekrutacyjnych do Projektu przez uczniów/uczennice (formularz zgłoszeniowy, oświadczenie uczestnika/uczestniczki Projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, kserokopia orzeczenia lub opinii o niepełnosprawności w przypadku ucznia/uczennicy z niepełnosprawnością, rekomendacja wychowawcy, ankieta motywacyjna);

1.4. Weryfikację dokumentów rekrutacyjnych przez Koordynatorów/ki Szkolnych/e;

1.5. Wybór uczestników/uczestniczek Projektu przez Koordynatorów/ki Szkolnych/e zgodnie z katalogiem kryteriów (załącznik nr 1 do Regulaminu);

1.6. Sporządzenie list uczniów/uczennic zakwalifikowanych do udziału w Projekcie oraz list rezerwowych przez Koordynatorów/ki Szkolnych/e;

1.7. Weryfikację i zatwierdzenie list uczniów/uczennic zakwalifikowanych do udziału w Projekcie oraz list rezerwowych przez Zespół Projektowy;

1.8. Poinformowanie przez Koordynatorów/ki Szkolnych/e uczniów/uczennic o wynikach rekrutacji (tablice ogłoszeń);

1.9. Złożenie przez uczestników/uczestniczki deklaracji uczestnictwa w Projekcie.

2. Rekrutacj? uzupe?niaj?c? do udzia?u w Projekcie b?d? prowadzi? Koordynatorzy/ki Szkolni/e we wspó?pracy z Zespo?em Projektowym w pa?dzierniku 2014 r.

3. Nabór uczestników/uczestniczek b?dzie trwa? nie krócej ni? 5 dni kalendarzowych.

Weryfikacja dokumentów rekrutacyjnych oraz sporz?dzenie, weryfikacja i zatwierdzenie list podstawowych i rezerwowych b?dzie trwa?o nie d?u?ej ni? 3 dni robocze od zako?czenia naboru do Projektu. W sytuacjach w?tpliwych, decyzj? o zakwalifikowaniu ucznia/uczennicy do Projektu podejmuje Koordynator/ka Szkolny/a po konsultacji z wychowawc? ucznia/uczennicy.

4. Warunki uczestnictwa uczniów/uczennic w Projekcie:

4.1. Uczeń/uczennica uczęszcza do jednej z klas ze szkół wymienionych w §1 ust. 4 i w momencie rekrutacji do projektu uczęszcza do klas podstawowych I-III, IV-VI, Gimnazjum lub Liceum Ogólnokształcącego.

4.2. Do Koordynatora Szkolnego zostanie dostarczony komplet dokumentów rekrutacyjnych określonych w §3 pkt. 4.3. i 4.4.

4.3. Na I etapie rekrutacji do Projektu nale?y dostarczy?:

- formularz zgłoszeniowy do Projektu (załącznik nr 2 do Regulaminu);

- oświadczenie uczestnika/uczestniczki Projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 3 do Regulaminu);

- rekomendację wychowawcy (załącznik nr 4 do Regulaminu);

- kserokopia orzeczenia lub opinii o niepełnosprawności w przypadku ucznia/uczennicy z niepełnosprawności?

- ankietę motywacyjną (załącznik nr 5 do Regulaminu wraz z kluczem odpowiedzi, który stanowi Załącznik nr 7);

4.4. Po zakwalifikowaniu ucznia/uczennicy do udziału w Projekcie nale?y dostarczy? deklarację uczestnictwa w Projekcie (załącznik nr 6 do Regulaminu)

4.5. W uzasadnionych przypadkach Koordynator/ka Szkolny/a mo?e za??da? dodatkowych dokumentów, potwierdzających kwalifikowalność ucznia/uczennicy.

4.6. Niezłożenie wymaganych dokumentów wyklucza z udzia?u w Projekcie.

4.7. Wzory dokumentów rekrutacyjnych b?d? dost?pne u Koordynatorów/ek Szkolnych, a tak?e na stronie internetowej Projektodawcy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl )

4.8. W pierwszej kolejno?ci zakwalifikowani zostaną uczniowie/uczennice z największą liczbę punktów (suma punktów z: ankiety motywacyjnej, rekomendacji wychowawcy).

4.9. W przypadku niezakwalifikowania ucznia/uczennicy do udziału w Projekcie ze względu na ograniczoną liczb? miejsc utworzona zostanie lista rezerwowa. Uczniowie/uczennice z listy rezerwowej przyjmowani b?d? do udziału w projekcie w momencie zwolnienia si? miejsca.

4.10. Listy uczniów/uczennic zakwalifikowanych do udziału w Projekcie oraz listy rezerwowe (załącznik nr 8 i 9 do Regulaminu) zostaną sporządzone przez Koordynatorów/ki Szkolnych/e odrębnie dla ka?dej placówki szkolnej.

4.11. Listy uczniów/uczennic zakwalifikowanych do udziału w Projekcie oraz listy rezerwowe, zostaną zweryfikowane i zatwierdzone przez Zespół Projektowy.

§4

Zasady uczestnictwa w Projekcie – prawa i obowiązki uczestników/uczestniczek Projektu

1. Każdy uczestnik/uczestniczka Projektu ma prawo do:

1.1. Udziału w pełnym wymiarze godzin dla danego rodzaju zajęć, do którego przystąpił/a;

1.2. Otrzymania dostępu do pomocy dydaktycznych do zajęć, w których uczestniczy w ramach Projektu.

2. Ka?dy uczestnik/uczestniczka Projektu zobowiązuje się do:

2.1. Złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych (formularz zgłoszeniowy do Projektu, oświadczenie uczestnika/uczestniczki Projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, kserokopia orzeczenia lub opinii

o niepełnosprawności w przypadku ucznia/uczennicy z niepełnosprawnością, rekomendacja wychowawcy, ankieta motywacyjna oraz deklaracja uczestnictwa w Projekcie).

2.2. Zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu;

2.3. Systematycznego uczęszczania na zajęcia organizowane w ramach Projektu zgodnie z ustalonym harmonogramem zajęć, potwierdzonego listę obecności w dzienniku zajęć;

2.4. Wypełniania ankiet dla celów ewaluacji i monitorowania Projektu;

2.5. Bieżącego informowania Koordynatorów/ki Szkolnych/e o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego/jej udział w Projekcie oraz treści usprawiedliwienia ewentualnej nieobecności na zajęciach;

2.6. Samodzielnego nadrobienia opuszczonych zajęć w przypadku nieobecności.

2.7. Stosowania się do poleceń wydawanych przez poszczególne osoby związane z realizacją Projektu;

2.8. Przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad w tym dba?o?ci o sprzęt i urządzenia wykorzystywane w trakcie realizacji Projektu;

2.9. Informowania o zmianach dotyczących danych osobowych.

§5

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie

1. Projektodawca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika/uczestniczki z Projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub rezygnacji z nauki w szkole objętej Projektem.

2. Rezygnacja z udziału w Projekcie jest możliwa w przypadkach uzasadnionych i wynikających z przyczyn natury zdrowotnej lub działania si?y wyższej i z zasady nie może być znana przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie.

3. W przypadku złożenia rezygnacji z udziału w Projekcie konieczne jest jej poparcie złożeniem deklaracji rezygnacji z udziału w Projekcie (załącznik nr 10 do Regulaminu).

§6

Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie maj? odpowiednie reguły i zasady wynikaj?ce z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także przepisy wynikaj?ce z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego – w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie danych osobowych.

2. Projektodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego „Regulaminu”.

3. Regulamin obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia w okresie realizacji projektu.


Za??czniki:


1. Katalog kryteriów rekrutacji

2. Formularz zgłoszeniowy do Projektu dla ucznia/uczennicy

3. Oświadczenie uczestnika/uczestniczki Projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych

4. Rekomendacja wychowawcy

5. Ankieta motywacyjna

6. Deklaracja uczestnictwa w Projekcie

7. Klucz do ankiety motywacyjnej

8. Lista podstawowa uczniów/uczennic

9. Lista rezerwowa uczniów/uczennic

10.Deklaracja rezygnacji z udziału w Projekcie

 











   

Partnerzy  

brazowa tarcza

Brązowa szkoła


logo small


 

godlo polski


Biuletyn Informacji Publicznej

bip


 

logoSpellMaster


Zlote Szkoly Logo 1080x1080


PODATEKmicek

 


DEKLARACJA

DOSTĘPNOŚCI


POLITYKA

PRYWATNOŚCI


 DP


 

ujd small

 


 MIĘDZYWOJEWÓDZKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikSP

DLA UCZNIÓW

SZKÓŁ PODSTAWOWYCH:

„MŁODY CHEMIK”

 


 ico covid19


OGÓLNOPOLSKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikPonad

DLA UCZNIÓW SZKÓŁ

PONADPODSTAWOWYCH


vulcan 1


Logo konkursMickiewicz


wielcy polacy slogo

Konkurs

Wielcy Polacy na Kresach


male ojczyzny slogo

Konkurs

Małe ojczyzny -

nasza tożsamość


Interpretacja utworu slogo

Konkurs

Twoja interpretacja

utworu literackiego


LOGO V LO im. A. Mickiewicza

Tarcza


ikona Biblioteka


MickArt


wspolnota slogo


 zoom n m logo

 


mat obiektyw2021


kon2019rita


smartcookie101


Logo Check your English


Logo UPRP small


wst


LogoWilno

Szkoła Partnerska


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Projekt polsko-grecki PO WERProgram Operacyjny

Wiedza Edukacja Rozwój

2014-2020 (PO WER)


facebook


instagram


Snap


Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

epuap


 logo cke

Matura


Współpracujemy z

zycieczestochowy


 Urząd Miasta Częstochowy

urzadczestochowa


 Bursa Miejska w Częstochowie

bursamiejska


 

 doradztwo


 Teatr im. Adama Mickiewicza

teatrimmickiewicza


 Pomoc psychologiczna

zespolporadni

 

   

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystając z niego wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję
© V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Częstochowie

Logowanie