- Szczegóły
- Odsłony: 1534
Nasza szkoła jest placówką, której strona internetowa jest zgodna z Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (tj. Dz. U z 2019 r., poz. 848).
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa to projekt wieloletni, uchwalony przez Radę Ministrów na lata 2016 – 2020. Jego celem jest poprawa stanu czytelnictwa w Polsce. We wrześniu 2017 roku V Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza przystąpiło do programu – Priorytet 3, pozyskując środki finansowe w wysokości 15.000 zł na zakup nowości wydawniczych do biblioteki szkolnej.
Projekt stał się doskonałą okazją do zakupu książek atrakcyjnych dla uczniów. Dzięki otrzymanym środkom z budżetu państwa oraz środkom własnym, księgozbiór biblioteki wzbogacił się o 670 woluminów – nowości wydawnicze oraz lektury, służące realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego. V LO w Częstochowie jako jedna z nielicznych szkół średnich uzyskała wsparcie w ramach programu. Wśród nowości wydawniczych zakupionych w ramach projektu znalazły się tytuły z zakresu: literatury pięknej (klasyka, poezja), literatury młodzieżowej, fantasy, kryminały, thrillery, powieści obyczajowe, książki z dziedziny psychologii, pedagogiki, informatyki, muzyki, architektury, historii sztuki, malarstwa, dziennikarstwa oraz poradniki dla młodzieży.
W zamian za otrzymane fundusze szkoła spełniła wszystkie wymagania zawarte w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 6 października 2015 r. Jednym z nich było zrealizowanie co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej. Uczniowie wybierając temat, formę oraz sposób prezentacji projektu wykazali się kreatywnością, niejednokrotnie zaskakując nauczycieli i uczniów, poznając przy tym nowe książki.
Zobacz zdjęcia i przeczytaj o naszych projektach!!!
- Szczegóły
- Odsłony: 1996
W ramach projektu - "Nie tylko ze szkolnych lektur" uczniowie klasy IA uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez nauczyciela języka polskiego mgr D. Zielińską, w czasie których dyskutowano na temat przeczytanych w ostatnim czasie książek, obowiązkowych lektur, czy też ciekawych książkowych blogów. Uczniowie wyrażali swoje stanowiska odpowiadając na szereg pytań, które padły w czasie dyskusji.
Czytaj więcej: "Nie tylko ze szkolnych lektur" - Projekt edukacyjny klasy IA
- Szczegóły
- Odsłony: 2449
W ramach Narodowego Programu Rowoju Czytelnictwa dnia 14.12.2017 r w klasie IE odbyły się, zgodnie z zapisami podstawy programowej, zajęcia z retoryki i erystyki. Sztuka przemawiania do łatwych nie należy. Trzeba nie tylko ładnie mówić, należy również dobrać stosowne argumenty i zapanować nad swoimi gestami, pamiętając, że „mowa ciała” ma też znaczenie. Retoryka to dziedzictwo świata starożytnego – znakomitymi mówcami byli np. przedstawiciele rzymskiego senatu. Najczęściej przemówienie, jako formę wypowiedzi, kojarzymy z polityką. Do historii przeszły słynne przemówienia pastora Martina Luthera Kinga, prezydenta Johna Kennedy’ego, czy też premiera Tadeusza Mazowieckiego. Aby przemawiać w przyszłości tak jak oni, należy od czegoś zacząć. Klasa IE uczyniła właśnie pierwszy krok w tym kierunku.
Czytaj więcej: "Jak wygłosić przemówienie?" – Projekt edukacyjny klasy IE
- Szczegóły
- Odsłony: 1813
Koniec roku szkolnego nie oznacza końca pracy. Przekonała się o tym nasza klasa, ówczesna ID. Grupa ta, choć nieliczna, bo licząca zaledwie 20 uczniów silnie angażuje się w życie szkoły. Możemy powiedzieć o sobie, iż jesteśmy osobami bardzo pomysłowymi, ambitnymi i pracowitymi. Wpadliśmy więc na pomysł ozdobienia naszej szkoły. Z pomocą przyszedł nam nasz ulubiony nauczyciel historii i wiedzy o kulturze - mgr Jarosław Sobkowski.
Dzięki ogromnej "burzy mózgów", wpadliśmy na pomysł wykonania witrażu nad drzwiami wejściowymi naszej szkoły. Początkowe niedowierzanie i niewielka wiara w nasze klasowe możliwości sprawiły, że organizacja wszystkich niezbędnych przedmiotów trwała przeszło dwa tygodnie. Pomimo trudności i kwestii finansowych, które były zbyt wysokie jak na nasze oczekiwania, udało nam się znaleźć rozwiązanie. Na ostatnią chwilę zamówiliśmy w internecie potrzebne nam narzędzia i farby.
- Szczegóły
- Odsłony: 2048
Nauczyciele ciągle poszukują sposobów zachęcających uczniów do sięgania po książki, do zainteresowania się literaturą lub po prostu do aktywnego włączenia się w życie szkoły. Co oznacza, że my - nauczyciele szukamy każdego dnia sposobów motywowania uczniów, także takich, które niekoniecznie będą miały formę konkursu czy też międzyklasowej rywalizacji. Zazwyczaj szkolne działania skierowane w takim właśnie celu skupiają garstkę osób - pasjonatów. Postanowiliśmy więc zaangażować do naszej "śpiewającej akcji" wraz z pomysłodawcą przedsięwzięcia nauczycielką języka angielskiego mgr Marzanną Gromotowicz - Dylana Hutchinsona (stypendystę Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta i jednocześnie przyjaciela naszej szkoły) oraz uczniów klasy IC. Zaproszenie zostało przyjęte i w dniu 8 listopada 2017 r. serce akcji "Czytamy po polsku i angielsku śpiewająco" biło w sali nr 22.
Czytaj więcej: "Czytamy po polsku i angielsku śpiewająco" - Projekt edukacyjny klasy IC
Strona 1 z 4
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następny artykuł
- koniec